Bali - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Pascal & Jorine

Blijf op de hoogte en volg Jorine & Pascal

24 September 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Selamat siang,

Hoe is het in Nederland? Alles goed met jullie? Wij hebben Indonesie ondertussen verlaten en zijn aangekomen in Maleisië. We zullen verslag uitbrengen van onze week op Bali.

Na lange busreizen op Java kwamen we aan op Bali. Bali is een stuk minder groot waardoor de reisafstanden ook een stuk korter zijn als je toch veel van het eiland wil zien. We hebben een paar dagen in Ubud geslapen. Bali is duidelijk meer ingespeeld op het toerisme en een hoop locals proberen aan alle toeristen geld te verdienen. Gelukkig heb je ook het 'echte' Bali als je de steden verlaat en kun je genieten van het mooie landschap. Vanaf Ubud hebben wij de omgeving verkend met een scooter. rijdend tussen de rijstvelden, palmbomen, bergen, tempels en hutjes/huisjes hebben we een hoop van Bali gezien! Tevens zijn we op super gave plekjes geweest omdat we gingen geocachen (lees: spoorzoeken voor volwassenen). Zo hebben we een wandeling door de jungle naar een verlaten dorpje gemaakt, hebben we tussen de rijstvelden en tempels doorgelopen en hebben langs een rivier gelopen. Na Ubud zijn we een paar dagen in Lovina geweest, een plaatsje in het noorden van Bali. Lovina staat voornamelijk bekend om de dolfijnen die je daar kunt zien, wat we natuurlijk ook hebben gedaan! Na Lovina hebben we nog een paar dagen in het ubertoeristische Kuta gezeten. We hadden een hotel met zwembad en we zaten een paar minuten lopen vanaf het strand.. Ideaal om een paar dagen te relaxen! De golven in Kuta zijn prima om te surfen (maar dat kunnen wij niet) en super gaaf om in te zwemmen/springen! In Kuta is het tussen alle westerse restaurantjes iets meer zoeken naar de gewone (en niet mega dure) Nasi Goreng, maar na een beetje speurwerk hebben we ook die gevonden. Verder lagen er in Kuta genoeg geocaches, dus wederom hebben we ons prima vermaakt!

Maandag (22-09) zijn we naar Kuala Lumpur, Maleisië gevlogen. Gister hebben we de stad verkend en vandaag zijn we naar de Batu Caves geweest. De batu caves zijn grotten die nog niet heel lang geleden (minder dan 100jaar) zijn ontdekt. Ze liggen hoog op een berg waardoor je eerst heel veel trappen op moet! Bovenin zijn allemaal hindoeïstische tempeltjes. Wij zijn ook in de 'dark caves' geweest, een gedeelte waar je alleen met een tour in kan om de natuur te beschermen. We liepen daar tussen de vleermuizen en het habitat van de zeldzaamste spin van de wereld (gelukkig niet gezien!).

's Middags hebben we de bus gepakt naar de Cameron Highlands. Koud hier! Haha, dat zijn we niet meer gewend dat we lange broek trui en jas aan doen. Eens kijken of we hier de komende dagen een paar mooie wandelingen kunnen maken!

Veel groetjes en liefs,
Pascal en Jorine

• 24 September 2014 - 17:05

Hilde:

Super gaaf allemaal! Heel veel plezier :)

• 24 September 2014 - 17:13

Bianca:

Dat klinkt geweldig allemaal! Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Hebben jullie het ook samen nog gezellig ;-) Geniet er nog van! X

Stella:

Het moet geweldig zijn zo te lezen. Allemaal erg gaaf. De dozijnen zijn hier ook we hebben ervan genoten. Nog heel veel avontuur en plezier gewenst en naar de foto's zijn we heel benieuwd XX pap en mam

• 24 September 2014 - 17:39

Liesbeth:

Vanmiddag nog met je moeder op de hei gelopen. Ze vertelde dat jullie inmiddels in Maleisië zitten. En prompt een uur later komt er een reisverslag. Weer leuk om te lezen. Heel veel plezier.

• 24 September 2014 - 17:47

At:

Lijkt mij dat jullie het goed naar de zin hebben en een beetje avontuur niet uit de weg gaan.
    Groot gelijk, zo'n reis maak je niet ieder jaar. We zijn natuurlijk benieuwd naar de fotos. Have fun and take care. Grtz Dad

• 24 September 2014 - 17:54

Sarina:

Hee reizigers. Niet surfen wat is dat nou? ;) haha super gaaf te lezen wat jullie allemaal doen. Echte avonturiers met jullie spoorzoeken, echt wat voor jullie... gaaf ! Geniet er van en ben benieuwd naar alle foto's! X

• 24 September 2014 - 18:37

Martijn:

Klinkt weer goed allemaal!! De Cameron Highlands lijken me mooi, erg benieuwd naar het volgende verslag

• 24 September 2014 - 18:38

Martijn:

Helft van het bericht komt niet over, dus poging 2: geniet van al het moois daar en van elkaar!!

• 24 September 2014 - 19:00

Opa En Oma Vink.:

Wat hebben jullie al veel beleefd en gezien.Geweldig. Heel fijn om te lezen wat jullie allemaal doen.Liefs en groetjes van opa en oma en nog heel veel genieten samen.

• 24 September 2014 - 19:12

Marieke W.:

Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! De Cameron Highlands zijn inderdaad koud, maar mooi! Kan je je lekker verwarmen aan een bakkie verse thee :-) Ben benieuwd of jullie op nog meer (voor mij) bekende plekjes komen! Have fun!!!

• 24 September 2014 - 21:03

Anneke :

Fijn dat jullie zo genieten! Hele goeie reis verder!

• 24 September 2014 - 21:22

Annieke:

Wow super!! Klinkt alsof jullie heerlijk aan het genieten zijn :-) Enjoy!!

• 25 September 2014 - 11:40

Desiree Lokkerbol:

Fantastisch wat jullie allemaal zien en beleven. Geniet er van! Groetjes van Oma D.

• 27 September 2014 - 21:02

Jacobine:

Klinkt echt super gaaf wat jullie allemaal doen en bezichtigen. Ook leuk dat er nog wat extra uitdaging was met de geocaches :)
    Veel plezier op Maleisië. Geniet ervan! xx