Maleisie - Reisverslag uit Kata, Tsjaad van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kata, Tsjaad van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu

Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Jorine & Pascal

08 Oktober 2014 | Tsjaad, Kata

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie? We hoorden dat jullie in september mooi weer hebben gehad in Nederland, fijn! Is de herfst nu begonnen?

Hier lijkt het wel herfst te zijn geweest de afgelopen dagen.. We hebben elkaar veel regen gehad. Maar gelukkig zijn het vaak buien (wel hele flinke) en schijnt soms tussen de buien door de zon. Het voordeel hier is dat de temperatuur hoog blijft en het dus niet koud is ookal regent het! (Rond de 28/30 graden).

Een update over ons avontuur in Maleisie en de eerste dagen in Thailand: de vorige keer dat we schreven, waren we net aangekomen in de Cameron Highlands. De temperatuur ligt daar iets lager dus het was even schakelen, maar overdag was de temperatuur perfect om trekkings te doen..wat we ook gedaan hebben! De eerste dag hebben een een pad van ongeveer 1,5 uur omhoog gelopen, als onderdeel van een tour (maar 4 van de 10 durfde het aan waaronder wij). Daarna zijn we met de groep het 'mossy forest' ingeweest, langs theeplantages, een butterfly en insectfarm en een strawberryfarm geweest. De dag erna hebben we zelf een gave wandeltocht in de jungle gemaakt, al moesten we helaas 's middags als twee smurfen met onze poncho's aan verderlopen.

Onze volgende bestemming was Penang, een eiland aan de westkust. Hier hebben we een dagje cultureel gedaan in Georgetown, hebben we de snaketemple bezocht, gewandeld op Penang Hill, het nationale park bezocht met monkeybeach en turtle beach (tijdens de wandeltocht zelf hebben we meer apen gezien dan op het strand..). Penang vonden we allebei een erg leuk eiland, waar ook het openbaar vervoer erg goed geregeld was (en goedkoop was) zodat we overal gemakkelijk heen konden.

Vervolgens zijn we naar Langkawi gegaan, een eiland dat nog noordelijker ligt. Het eiland staat bekend om z'n mooie stranden, maar helaas waren wij er alleen maar toen het regende. Dus dan maar een dagje 'underwaterworld' (aquarium) en een dagje met de poncho aan op een gehuurde scooter rond het eiland. We zijn bij twee watervallen geweest, naar een crocodillenfarm en een geocache gezocht.

Vanaf Langkawi hebben we de boot naar Satun (Thailand) genomen (dit was afgelopen maandag, 06/10). Vanaf daar hebben we lang in verschillende busjes gezeten om op het eiland Koh Lanta te komen. Hier wilde we gaan snorkelen ofzo, maar helaas door het slechte weer gingen de boten niet. Dan maar een scooter huren, een beetje rondrijden en genieten van het strand op de momenten dat het droog is!

Vandaag zijn we doorgereisd naar Phuket, waar we in een plaatsje Hat Kata een prima hotel hebben gevonden (met zwembad op het dak hihi). Na aankomst zijn we meteen naar zee gegaan en een duik genomen..eindelijk schijnt de zon! Hier zullen we een paar dagen blijven en plannen maken voor de laatste anderhalve week van onze reis. De tijd gaat erg snel en we willen nog zoveel doen!

Liefs Pascal en Jorine

Ps. Sorry dat de verhalen soms niet af lijken te zijn.. Dan plaatst ie niet al onze tekst..

• 08 Oktober 2014 - 18:12

Opa En Oma Vink:

Geweldig wat jullie allemaal doen en zien.
    Liefs en groetjes van opa en oma Vink

• 08 Oktober 2014 - 18:40

At:

Jammer dat het weer af en toe een beetje tegenwerkt maar zo te horen laten jullie je daar niet door tegenhouden. Klinkt goed al die leuke expedities,dat zal wel een paar uurtjes foto's kijken worden.
    Veel plezier nog in Thailand. Grtz Stella en At

• 08 Oktober 2014 - 19:57

Annieke:

Jaloers!! Die trekking tochten klinken echt super gaaf! Hopelijk kunnen jullie komende tijd nog lekker gaan genieten van die prachtige stranden daar :) Enjoy en tot binnenkort (gezellig!). X

• 08 Oktober 2014 - 20:00

Ralph & Linda:

Wat een leuke excursies hebben jullie gedaan!!
    Hier is het deze week echt herst geworden dus ook wij lekker regen haha. Hopelijk hebben jullie daar vanaf nu geen last meer van. Nog veel plezier samen

Ralph & Linda

• 09 Oktober 2014 - 21:04

Jacobine:

Leuk om weer wat te lezen van jullie reis. Wat een bikkels zijn jullie ook :) Jammer dat er zoveel regen is, maar gelukkig is de temperatuur alsnog goed. Hier wordt het nu wel echt herfst ja, heb al een blaadjes-attack gehad op de fiets haha. Veel plezier met het vervolg van jullie reis en GENIET!

• 12 Oktober 2014 - 20:09

Edwin:

Veel groeten uit den haag. Nederland was vandaag zonnig en herfstachtig mooi. Op weg naar de herfstvakantie volgende week. emmi is lekker aan het judoën tegenwoordig en naud is druk met het geven van voorstellingen. Veel mooie tochten nog in Azië en liefs van marieke , naud, emmi en Edwin