Oost-Java - Reisverslag uit Sosromenduran, Indonesië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu Oost-Java - Reisverslag uit Sosromenduran, Indonesië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu

Oost-Java

Blijf op de hoogte en volg Jorine & Pascal

14 September 2014 | Indonesië, Sosromenduran

Hoi hoi,

Een kleine update vanaf Bali. Ondertussen hebben we het mooie Java verlaten en zijn we aangekomen op Bali. Na Bandung zijn we met de trein naar Yogjakarta gegaan. Daar hebben er natuurlijk de imposante gebouwen de borobudur en prambanan gezien (respectievelijk boedistische en hindoeïstische tempel). Het was in yogja een beetje wennen aan alle blanke die daar zijn en de verkoop praatjes van alle Indonesiërs, in vergelijking met Bandung.

Na yogja zijn we 13uur in een te krap minibusje gaan zitten op weg naar de Genung Bromo (Vulkaan). Daar hebben we een (korte) nacht geslapen om vervolgens om 3.30uur op te staan om de zonsopkomst vanaf een uitzichtpunt te bekijken.. Super gaaf! Ook hebben we nog bij de krater zelf gekeken en de stank geroken (de zwavel geur is echt smerig).
Na weer een hele dag in een bus gezeten te hebben waren we om middernacht op Bali. Die Indonesiërs maken zich ook echt niet druk.. Is de bus er nog niet? Dan wachten we toch gewoon nog een uurtje? Als de chauffeur ff buiten wil staan, dan doet hij dat toch? Jammer dat er geen informatievoorziening is, want wij Europeanen willen toch graag alles weten ..

• 14 September 2014 - 11:04

Maarten:

Wat een wereldreis. heel veel plezier samen!!!!!!!!!!

• 14 September 2014 - 17:16

At:

Dit klinkt als een leuke maar best vermoeiende reis, zorg dat je ook je rust pakt. Grtz Dad

• 14 September 2014 - 23:44

Daan:

Jeej, minibusjes! Dan heb je wel echt het gevoel dat je echt wat meekrijgt van de locale:) heel veel plezier!

• 16 September 2014 - 16:56

Bianca:

Gaaf! Zou ook zo weer terug willen! Geniet lekker! X

• 17 September 2014 - 22:46

Jantine:

Mooi hoor!

• 22 September 2014 - 10:34

Liesbeth:

Wauww klinkt allemaal super mooi! Maar idd ook erg vermoeiend lijkt me ;) maar geniet er lekker van en nog heel veel plezier en genot :)
    Groetjess!