Water! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu Water! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jorine & Pascal - WaarBenJij.nu

Water!

Door: Jorine Lokkerbol

Blijf op de hoogte en volg Jorine & Pascal

24 September 2010 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal!

Ik wilde jullie even laten weten dat we eindelijk water hebben! (sinds gister).
Toen het water het niet deed, was het eerst de discussie dat het water gewoon op kon zijn.. maar als je 24 uur geen water hebt, is er toch wat mis! Een onderdeel van de waterpomp is vervangen, en we hebben heerlijk stromend water :) (nice voor de wc)

Woensdag en donderdag hebben we samen met de leraren uit Nederland workshops gegeven aan leraren uit Bandung die werken in het speciaal onderwijs (en de gymles geven).
Dit was ontzetten leuk om te doen. Ze waren allemaal erg leergierig en enthousiast. In 4 groepen wisselden ze door naar '4 stations' met elk een eigen onderwerp; springen, tikspelen, blanceren en mikken. Met weinig materiaal (lege flesjes, touw, stokken en wat andere materialen) hebben we ideeen gegeven voor verschillende activiteiten. We hebben aan het einde van elke activiteit samen met de deelnemers een leskaartgemaakt, aangepast aan de situatie en de materialen die zij op school hebben.

En wederom: picture, picture, picture. Very Interesting Person (VIP). Ik ben nog nooit zo veel op de foto geweest! maar als m'n haar niet goed zat, ik zie de foto's toch nooit meer XD (hoop ik!)

Beide avonden van de workshops hebben we in luxe restaurant gegeten. Woensdagavond was echt adembenemend mooi! Tropische hutjes met mooie vijvertjes en westers eten :) (zoals chocolade fondue als toetje)
Donderdagavond aten we in het hotel van de leraren (waar wij voor het laatst een warme douche konden nemen) en namen afscheid van de leraren die vandaag weer terugvliegen naar Amsterdam.

Iedereen is hier zo aardig! alle leraren van de UPI (universiteit)hebben ons nummer en nodigen ons uit om in de weekenden mee te gaan en de stad te zien. ook als we hulp of er iets ander sis, kunnen we ze bereiken. Danu, een leraar die met pensioen is en Nederlands spreekt, is al gebombardeerd tot onze 'vader'.
Vereenzamen zullen we hier dus niet!

Tot de volgende blog!
liefs Jorine

p.s. we gingen net even boodschappen doen, en kregen een dikke regen en onweersbui over ons heen! we hebben een half uur ergens gescholen en gekeken hoe de straat in een rivier veranderde, echt bizar!

• 24 September 2010 - 09:19

Bianca:

Fijn, weer een update! Gelukkig doet het water het! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag, krijg helemaal zin in vakantie! Nog 3 weekjes...
    Liefs!

• 24 September 2010 - 09:42

Amarins:

Klinkt erg leuk, leuk om foto's te zien!
    Wat fijn dat je het naar je zin hebt! En water is wel erg fijn!

Succes, ik blijf je volgen!
    Liefs, Amarins

• 24 September 2010 - 11:52

Desiree:

Hoi Jorine,
    Wat fijn water,wel koud maar toch. Heel belangrijk.
    Leuk,die kontakten met mensen van daar. Die kunnen
    jullie veel laten zien.
    Project met de kinderen ook
    goed. Fijn.
    gr. oma D.

• 24 September 2010 - 12:35

Sarina:

Wat fijn dat jullie weer water hebben! Leuk verslag weer en leuke foto's!
    Dus vanaf nu komt het op jullie zelf aan zonder de docenten ;)

Liefs

• 24 September 2010 - 12:46

Oma Rijlaarsdam:

Hallo Jorine
    Leuk om je email te ontvangen en al je fotos te bekijken een hele belevenis hoor, hopenlijk zie je ook nog wat moois van het land. Groetjes van oma

• 24 September 2010 - 19:49

Aapje..:

Hoi..

Ben blij dat je weer water hebt:).. stinkt het in ieder geval niet zo in het toilet.. en kunnen jullie ook lekker douche :)..

veel plezier nog :)..

en leuk he een berichtje van mijn oma :)..

doei..

XxX

aapje..

• 25 September 2010 - 19:59

John:

hoi VIP Jorine,
    je hebt in de afgelopen weken al een boel beleefd, en met een lekker temperatuurtje. Zonder de leraren gaat het zo te lezen wel lukken, jullie zijn al druk aan de slag. Veel plezier en werk ze!
    Leuke foto's!

liefs, je vader John

• 25 September 2010 - 20:15

Marten:

Ha jorine, wat vet om te horen dat iedereen zo actief en spontaan bezig is. Geniet maar van de VIP status (ja je voelt je er ongemakkelijk door, maar later ga je het een beetje missen hehe)

Mooi restaurant he! Zie de foto onder je verhaal, wajo met je chocofondue ;)

Ben hier hard aan de studie, heb maandag een tentamen. Beetje minder. Jij kan lekker onbekommerd genieten van geen tentamens en nu wel stromend water :P

Nou ik lees je volgende blog wel weer als die binnekort weer verschijnt.

x
    Mart